اگر تازه وارد دنیای ایمیل مارکتینگ شده اید، باور کنید زمان بهتری را نمی توانستید انتخاب کنید! چرا؟ پاسخ واقعا چند وجهی است. برای شروع، نرخ رشد حجم ایمیل از زمان شروع همهگیری سه برابر شده است. با وجود این، هیچ کاهشی در نرخ تعامل ایمیل وجود نداشت. برای مرتبط نگه داشتن کسب و کار خود، برندها مجبور شده اند یا از تحولات دیجیتال استقبال کنند یا روش های دیجیتالی موجود خود را ترجمه کنند و اتکای آنها به ایمیل را تا حد زیادی افزایش دهد.
به لطف مقرون به صرفه بودن و بازگشت سرمایه فوق العاده بالا، ایمیل به کانال انتخابی برای ایجاد تعاملات دیجیتال توسط مشاغل در سراسر جهان تبدیل شده است. با این حال، ایمیل مارکتینگ فقط به این معنی نیست که یک ایمیل هوشمندانه به مشتریان خود بفرستید و منتظر بمانید تا جوایز در دامان شما بیفتد. جذب مشتری یک چیز است، اما واداشتن آنها به خرید واقعی از شما یک بازی توپ کاملا متفاوت است. هنگامی که شخصی برای خبرنامه و ارتباطات شما ثبت نام کرد، ممکن است قدرت کمی برای عقب نشینی و آرامش داشته باشید. کار اصلی اکنون آغاز می شود – بررسی دوره ای آنها، پیگیری خریدهای آنها، درخواست بازخورد آنها و همه چیز. اینجاست که ایمیل های بعدی به تصویر کشیده می شوند.
فهرست:
ایمیل های پیگیری چیست؟
چرا باید ایمیل های پیگیری ارسال کنید؟
آناتومی یک ایمیل تکمیلی کامل
ردیابی خطاهایی که ممکن است برای شما هزینه پاسخگویی داشته باشد
نحوه نوشتن یک ایمیل بعدی پس از پاسخگویی برخی از الگوهای ردیابی
بسته بندی کردن
ایمیل های پیگیری چیست؟
همانطور که از نام آن پیداست، ایمیل های پیگیری ایمیل هایی هستند که کسب و کارها در پاسخ به فعالیت ها و اقدامات خود برای مشتریان یا مشترکین خود ارسال می کنند. این می تواند یک ایمیل یا یک رشته کامل باشد. ایمیلهای بعدی اهداف مختلفی را دنبال میکنند – جمعآوری اطلاعات، افزایش اعتماد، افزایش اعتبار، و افزایش نرخ تبدیل. در نتیجه، هدف اصلی ارسال ایمیل بعدی به مشتری، ایجاد کسب و کار است. در فرآیند مذاکره با مشتریان خود، برندها به دنبال کشف اطلاعاتی هستند که به آنها کمک می کند موانع موجود را حل کنند یا بینش جدیدی را بیاموزند که می تواند در آینده در عملیات آنها اعمال شود.
همه اینها باعث می شود ایمیل های بعدی بسیار مفید باشند، درست است؟ متأسفانه، بسیاری از سازمانها این ترفند را به طور کامل نادیده میگیرند، وقتی صحبت از ایجاد ایمیلهای برنده و اقدام تحریککننده میشود. اغلب اوقات، ایمیل های بعدی بسیار تهاجمی، تکراری یا به سادگی بی اثر می شوند. آنها نمی توانند ارزش فوری برای مشترکین فراهم کنند و در نتیجه توجه آنها را جلب کنند. و اگر ایمیل بعدی خوانده نشده یا شناسایی نشده باشد، خوب، می توانید با شانس فروش آن محصول یا خدمات خداحافظی کنید. اگر مردم هر روز میلیاردها ایمیل دریافت میکنند و به اندازه دیگران غیرخلاق و بیفایده هستند، نمیتوانید آنها را به خاطر ارسال ایمیل خود سرزنش کنید.
تنها راه مطمئن برای دسترسی به آنها این است که ایمیل های بعدی بنویسید:
به مهمترین نقاط مشکل مشتریان خود رسیدگی کنید.
به آنها توضیح دهید که چگونه محصول یا خدمات شما می تواند در زندگی آنها تغییر ایجاد کند. تا به امروز، بسیاری از صاحبان مشاغل هنوز در مورد امکان ارسال ایمیل های بعدی تردید دارند. آنها نگران توهین به مشتری و بیش از حد غیرتمند ظاهر شدن هستند. و در حالی که این کاملاً غیرمنطقی نیست، زمان آن فرا رسیده است که آن فلسفه را رها کنند. به یاد داشته باشید، یک ایمیل پیگیری موثر تفاوت بین پتانسیل از دست رفته و معامله بسته در پایان روز است. در اینجا برخی از رایجترین دلایلی که کسبوکارها از دنبال کردن مشتریان خود جلوگیری میکنند آورده شده است:
ترس از درمانده به نظر رسیدن
مطمئناً حفظ تصویر برند شما برای موفقیت شرکت شما بسیار مهم است، اما نه در مورد هزینه انجام تجارت. بسیاری از سازمانها میترسند که با ارسال یک ایمیل بعدی، ناامید به نظر برسند یا خود را شرمنده کنند و در این فرآیند به اعتبار برند خود آسیب برسانند. این تنها زمانی اتفاق می افتد که شما تصمیم بگیرید که آداب معاشرت را کاملاً نادیده بگیرید. تا زمانی که به این موضوع پایبند باشید، مطلقاً هیچ شانسی برای اشتباه پیش نمیرود. مشتریان خود را در عرض چند دقیقه یا چند ساعت پس از ارسال ایمیل خوش آمد گویی با ایمیل های بعدی اسپم نکنید. اساساً بلافاصله پس از تعامل با برند خود با آنها تماس نگیرید. اجازه دهید کمی نفس بکشند. قاعده کلی این است که حداقل 2-3 روز قبل از ارسال یک پیگیری منتظر بمانید.
فراموش کن دنبال کن
اکثر کسب و کارها یا استراتژی پیگیری اختصاصی ندارند یا در طراحی آن بسیار راحت هستند. در نتیجه امکان بررسی با مشتریان پس از اولین تعامل کاملاً ذهن آنها را منفجر می کند. تأثیر یک پیگیری از دست رفته ممکن است در ابتدا بسیار ناچیز به نظر برسد، اما بدانید که اگر کاری در مورد آن انجام ندهید، به خوبی می تواند دریچه ای به سوی چندین فرصت تجاری از دست رفته باشد. به همین دلیل اولویت بندی فالوورهای خود بسیار مهم است. یادآوریها را تنظیم کنید، تقویمهای خود را علامتگذاری کنید و هر کاری میتوانید انجام دهید تا پیگیری را از دست ندهید.
بیش از حد خوشبین بودن به نفع خود
اولین ایمیل شما به خوبی تحقیق شده، جذاب، پر از تصاویر متقاعد کننده و به دقت شخصی سازی شده بود. شما آن را از نظر دسترسپذیری آزمایش میکنید، مطمئن میشوید که برای تلفن همراه بهینه شده است، و همه بررسیهای معمول را قبل از ارسال نهایی به مخاطبین خود انجام میدهید. شما هر کاری که ممکن است از جانب خود انجام داده اید. حالا نوبت مشتریان است. با این حال، یک هفته می گذرد و چیزی از آنها به اندازه پاسخ تک هجای معمولی وجود ندارد. این شما را آزار می دهد، اما در پیگیری تردید دارید. شما از ایمیل خود مطمئن هستید. در حین توسعه آن سنگ تمام گذاشتید. البته، مشتری باید به آن پاسخ دهد، درست است؟ نادرست. متاسفم که حباب شما را ترکاندم، اما مشتریان در سراسر جهان به طور کلی به شدت بی تصمیم هستند. ممکن است ذرهای از زمان و انرژی خود را روی ایمیلهای خود صرف کرده باشید، اما این هنوز تضمینی برای پاسخگویی مشترکین شما نیست. بین شیوههای زندگی پرمشغله و صندوقهای ورودی پر، اجتنابناپذیر است که مشتریان یک یا دو ایمیل از شما را از دست بدهند. 2-3 روز صبر کنید و هنوز پاسخی دریافت نشده است، در صورت تمایل یک ایمیل پیگیری ارسال کنید. به این امید ننشینید که بالاخره روزی پاسخ خواهند داد.
چرا باید ایمیل های پیگیری ارسال کنید؟
فروش کانالی دشوار برای پیمایش است. در واقع، حدود 80 درصد از فروش ها به طور متوسط به 5 بار پیگیری نیاز دارند تا به نتیجه نزدیک شوند. در واقع، تنها 2 درصد از فروش در اولین نقطه تماس بسته می شود. به بیان ساده، اگر در ارسال فالو مردد هستید، اساساً از تمام درآمد خود (و شغلتان!) صرف نظر کرده اید. ترسناک به نظر می رسد، درست است؟
اگر می خواهید از این سرنوشت اجتناب کنید، استفاده از بازاریابی ایمیلی بعدی تنها راه شماست. هنوز متقاعد نشده اید که ایمیل های بعدی مهم هستند؟ آرگومان های زیر این کار را برای شما انجام خواهند داد. نگاهی بیاندازید:
برای تأثیرگذاری بر روی مخاطبان خود، ابتدا باید برای آنها قابل مشاهده باشید.
ایمیل های بعدی بهترین گزینه برای رسیدن به این هدف هستند. هرچه دید شما بیشتر باشد، شانس شما برای دریافت پاسخ بیشتر است. در واقع، افزودن تنها یک ایمیل بعدی، میانگین نرخ پاسخ شما را 11 درصد افزایش می دهد. ایمیل های بعدی معمولا از نرخ پاسخ بالاتری بهره مند می شوند. تا این حد، نرخ پاسخ برای اولین ایمیل بعدی تقریبا 40 درصد بیشتر از اولین ایمیل شما است. به عبارت دیگر، اگر 10٪ از مشترکین جدید شما به اولین ایمیل انتخاب یا خوش آمدگویی شما پاسخ دادند، می توانید مطمئن باشید که حدود 14٪ به اولین ایمیل بعدی شما پاسخ خواهند داد.
فالوها به شما امکان می دهد فرصت های بیشتری برای دریافت پاسخ از مشترکین خود ایجاد کنید. تنها زمانی که به صورت غیر موثر بیان شوند، شروع به مزاحم و آزاردهنده شدن می کنند. جدول زیر نشان می دهد که ارسال ایمیل های بیشتر چگونه با نرخ پاسخ بالاتر مرتبط است.
منبع تصویر
اگر اولین ایمیل شما بی پاسخ ماند (و از این احتمال صرف نظر کردید) دلسرد نشوید. در عوض، یک ایمیل بعدی ارسال کنید. شما 21 درصد شانس دارید که به این پاسخ پاسخ دهید. اما بهبود نرخ پاسخ (و در نتیجه تبدیل ها) تنها چیزی نیست که این ایمیل ها به آن دست پیدا می کنند.
وقتی ایمیلهای بعدی با لحن مناسب ایجاد میشوند و با فرکانس مناسب ارسال میشوند، اساساً به مشتریانتان میگویند که میخواهید درباره علایق و نظرات آنها بیشتر بدانید. به نوبه خود، این باعث ایجاد اعتماد در مشتریان شما می شود و باعث می شود که برند شما را دوست داشته باشند.
ایمیل های پیگیری نیز یک راه عالی برای ایجاد اعتبار هستند. ارسال یک ایمیل به خریداران خود بلافاصله پس از خرید، تا حد زیادی به امنیت آنها کمک می کند. چند هفته بعد، ارسال یک ایمیل پس از خرید (در مورد درخواست بازخورد آنها) به آنها این امکان را می دهد که بدانند حتی فراتر از معامله آنها به آنها اهمیت می دهید.
بهترین قسمت؟ شما همچنین می توانید دنبال کنندگان خود را سفارشی کنید! بنابراین دفعه بعد که برای هر یک از مشتریان خود ایمیلی برای مشارکت مجدد یا فعال سازی مجدد ارسال کردید، آن را عمومی نکنید. توصیهها و بینشهای محصول را اضافه کنید که با خریدهای قبلی و الگوهای خرید آنها مطابقت دارد. این آنها را مجبور می کند تا با فالوورهای شما درگیر شوند. به این ترتیب، ایمیلهای بعدی در شکلدهی به تجربه مشتری مؤثر بودهاند.
آناتومی یک ایمیل تکمیلی کامل
تهیه دستور العمل برای ایمیل تکمیلی کامل کار سختی است. این شامل چندین ماده است و هر کدام باید کاملاً چاشنی شود تا محصول نهایی خوشمزه شود. آیا می خواهید یک ایمیل پیگیر برنده ایجاد کنید؟ در اینجا همه چیزهایی است که باید در نظر داشته باشید.
یک هدف ایجاد کنید
دلیل اصلی باز نشدن بیشتر ایمیل های بعدی یا علامت گذاری به عنوان هرزنامه این است که هدف مشخصی ندارند. همانطور که قبلاً ذکر شد، یک ایمیل پیگیری چندین هدف را دنبال می کند – جمع آوری اطلاعات، دریافت بازخورد، ابراز قدردانی و موارد مشابه. بر این اساس، میتوانید یک CTA (تماس برای اقدام) جذاب بگنجانید که خریداران شما را تشویق به اقدام کند. آیا در مورد چگونگی تعریف هدف ایمیل بعدی خود سردرگم هستید؟ نکات زیر را در نظر داشته باشید:
درخواست اطلاعات
جلسات اولیه با مشتریان اغلب در زمینه های زیر استفاده می شود:
یک ایده اولیه از شخصیت خریدار بدست آورید.
اندازه گیری انتظارات آنها از برند شما. و در حالی که این بسیار روشنگر است، مطمئناً همه آنچه را که برای ارائه یک تجربه یکپارچه باید در مورد آنها بدانید، به شما نمی گوید. به همین دلیل است که استفاده از ایمیل بعدی یک تاکتیک عالی برای بهبود مکالمه اولیه شماست. از آنها در مورد چیزی که ممکن است در اولین مکالمه به آن فکر نکرده باشید بپرسید یا اطلاعات بیشتری را جمع آوری کنید که فکر می کنید در شکل دادن به تجربه آنها بسیار مهم است. اگر نمی توانید چیزی را حل کنید، از آنها در مورد هر مشکلی که می خواهند در محصولات و خدمات شما به آنها رسیدگی شود، بپرسید. این قطعا پاسخ شما را خواهد گرفت. هنگامی که شما در مورد نیازهای خود شفاف باشید، نه تنها بذر شک را از ذهن آنها حذف می کنید، بلکه آنها را قادر می سازید تا به روشی پاسخ دهند که برای هر دو طرف مفید باشد.
برنامه ریزی یک جلسه
اولین ملاقات شما با مشتری به تازگی به پایان رسیده است – اکنون توصیفات مشکل، انتظارات و ایده های آنها برای یک راه حل موفق را درک می کنید. اقدام بعدی این است که یک ایمیل بعدی برای آنها بفرستید و از آنها بخواهید جلسه دیگری را با شما برنامه ریزی کنند. این جلسه برای معرفی خدمات و محصولات خود به آنها، توضیح نحوه برنامه ریزی شما برای رسیدگی به مشکلات آنها و اینکه چگونه برند شما به بهترین وجه با نیازهای آنها مطابقت دارد، برگزار می شود. ایمیل های بعدی که درخواست یک جلسه را دارند باید مشتریان را از هدف جلسه مورد نظر و موضوعاتی که در آن جلسه مورد بحث قرار می گیرد آگاه کند. این باعث می شود که ایمیل بسیار مرتبط با آنها باشد (یعنی نادیده گرفتن آن سخت است).
به روز رسانی وضعیت را دریافت کنید
اولین باری که به مشتری نزدیک می شوید و او شما را رد می کند، او را به طور کامل از پایگاه داده خود حذف نکنید. آنها را به لیست مخاطبین خود اضافه کنید، از آخرین پیشرفت ها مطلع شوید و به صورت دوره ای آنها را دنبال کنید. هیچ دو روزی برای هیچ کسب و کاری خارج از کشور یکسان نیست، و هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است شخصی به کمک شما نیاز داشته باشد، حتی اگر مشتری قبلاً شما را رد کرده باشد. و تنها راه برای هوشمند کردن خود در برابر چنین الزاماتی، داشتن یک استراتژی ردیابی قوی است. با این حال، رسیدن به مشتریانی که قبلاً علاقهمند نبودند، میتواند بسیار دشوار باشد، بنابراین باید حتماً به عبارت این ایمیلها توجه کنید. به عنوان مثال، به آنها یک “سلام! آیا همچنان علاقه مند به دریافت خدمات ما هستید؟» ماه به ماه و انتظار داشته باشید که آنها با شما تعامل داشته باشند. اگر واقعاً میخواهید توجه آنها را جلب کنید، باید پیامهای بعدی را با پیشنهادهایی ارسال کنید که به فعالیت اخیر آنها مرتبط است و آنها میتوانند به طور جدی در نظر بگیرند.
قدردانی خود را ابراز کنید
ایمیلهای بعدی که قدردانی شما را از مشتریان ابراز میکنند، کمک زیادی به افزایش وفاداری مشتری و افزایش شهرت برند میکنند. در اینجا شایان ذکر است که این ایمیلها با ایمیلهای معمولی متوالی تفاوت دارند. این به این دلیل است که اکثر ایمیلهای بعدی با هدف دریافت پاسخ از مشتریان هستند. با این حال، وقتی صحبت از ایمیلهای تشکر به میان میآید، هدف اصلی ایجاد احساس مثبت در مورد نام تجاری شما در مشترکین است. ممکن است در ابتدا بی اهمیت به نظر برسد، اما یک ابراز قدردانی ساده می تواند تفاوت بین مشتری یکباره یا تکراری بودن یک فرد باشد. بنابراین دقیقاً برای چه چیزی باید از مشتریان خود تشکر کنید؟ علاوه بر خرید از شما؟ موقعیت های زیادی وجود دارد.
می توانید از آنها تشکر کنید:
نظر مثبت بگذارید
مرجعی را در اختیار شما قرار دهد
شرکت در نظرسنجی شما
… و انبوهی از دلایل دیگر!
دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید